torsdag 13 december 2012

Vinterdäck på

Äntligen fått på dubbdäck, iaf på framhjulet. Latmasken i mig hindrar mig från att ta båda däcken innan jag testat med att köra på bara dubbat fram. Dels så inbillar jag mig att det blir tyngre och sämre rull med dubb (som om det spelar roll i slask/djupsnö/isknaggel) så då får det bli test med fram först, dels är det ju ett jäkla meck med att byta på cykel med rullbroms (visst, relativt underhållsfria bromsar men trippelt jobb för varje punka, däckbyte osv).

Vill inte skita ner mig mer än nödvändigt så det blev cykeltvätt på ful-wc'n som väntar på renovering. Kanske får fortsätta vara ful-wc, funkade rätt bra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resebyrå för tågresor internationellt?! Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp

Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp. Det verkar ju onekligen som att Kalmar är bäst me...