måndag 12 mars 2018

Flyget suger kraften ur planetskötandet



Jag kände inte till utsläppskalkylatorn på Svalna.se men det var ju ganska snabbt ordnat att ta reda på var skon klämmer värst för just mig (eller dig, prova gärna, tar alltså några få minuter).

Mina granar är flyg och för övrigt klarar jag iaf målen för 2020 (8 ton CO2) men inte 2035 då vi skall vara nere på max 4 ton CO2 per person.

Jag svär inte på att jag har flugit för sista gången men att jag har som målsättning att så gott som nolla den kolumnen. Om allt går enligt plan så kommer 2018 klara sig flygfritt, sen gäller det ju att hålla stilen därifrån.

Om några veckor bär det av till Umeå på jobbresa med natt- och dagtåg. Sova skall man göra ändå, jobbar gör jag allra bäst på tåget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resebyrå för tågresor internationellt?! Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp

Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp. Det verkar ju onekligen som att Kalmar är bäst me...