söndag 25 mars 2018

Säsongens bästa vinterpendling


Vintersäsongens bästa #cykelpendling utsedd. Sol, vindstilla och inte mycket till #vikingbiking. Bra väglag nästan hela vägen Lund-Hyllie.

Idag (tisdags) cyklade jag inte med dubbdäck (körde min favorit – cyklocross med hyfsat grovmönstrade däck) men borde kanske ha gjort det då jag tappade greppet på en isfläck i Malmö, men hann rädda upp situationen så ingen skada skedd. Händer faktiskt aldrig när jag kör hybriden med dubbdäck fram.

Vintercykling är meckigt med kläder, tjocka handskar och nedfrysta fötter men det är gott om plats och tillfredsställelsen är faktiskt desto större när man väl är framme och tinar upp i duschen. Jag postade bilden på Facebook och fick en väldans massa frågor om utrustning, tider, vägval etc. Kul - måste betyda att det finns ett intresse och man blir inspirerad, vilket är precis vad jag hoppas, jag vet hur fantastiskt det är när man kommer igång men det är ofta svårt att övertyga andra om att det är rimligt att pendla nästan 5 mil om dagen på cykel (nu kör jag ju inte varje dag i veckan men). Mina turer till jobbet bidrar lite till ett bättre klimat och till mer hälsa, kan man bidra en gnutta att få andra "frälsta" så desto MYCKET bättre :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resebyrå för tågresor internationellt?! Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp

Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp. Det verkar ju onekligen som att Kalmar är bäst me...