lördag 6 oktober 2012

Om att inte jinxa

Morgonens resa till jobbet var fantastisk, visserligen var låren lite tomma (meckar lite med näringsintaget, av lite olika skäl men ett av skälen är att mitt kassa knä skulle må bättre av att jag tappar några kilo) men för övrigt var allt kanon. Solen sken på vackra höstfärger, lite motvind men inget att tala om, skönt grepp på nylindat styre, växlar som funkade efter egen justering (!) och medcyklister som log ikapp med både mig och solen. Jag var tvungen att twittra om det när jag kom fram



Till lunch började det småregna och lagom till det var dags att cykla en rätt lång omväg hem via ett ärende på Jägersro så öste det såklart ner. Riktigt kallt regn dessutom och inga regnkläder med. Skoskydd äger jag inte ens. Jag var totalt genomfrusen när jag kom en halvtimme för sent till dagishämtningen... Lärdom; Jinxa inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resebyrå för tågresor internationellt?! Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp

Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp. Det verkar ju onekligen som att Kalmar är bäst me...