torsdag 4 oktober 2012

Rulle

En lite skum grej som inte är helt ovanlig utmed gamla Lundavägen är när man plötsligen får en helt okänd kompis i ryggen som liksom verkar trivas där.. I början tyckte jag det var otroligt obekvämt, det kändes liksom lite väl påträngande. Men efter att det hade hänt några gånger så kändes det ok och numera händer det att jag gör det själv. Man kanske känner sig lite seg i benen och kommer i fatt någon som kör i hyfsat tempo och istället för att trampa om så vilar man lite i baksuset. Som igår, det var lite svårt o plåta och ligga riktigt nära.
Vad jag inte vet är om det finns någon beteendekod för att ligga på rulle i pendlingscyklismen?! Jag har aldrig hamnat i riktigt samspel med någon där vi turats om att dra men ingen har heller tjurat över att jag legat bakom (väl medveten om min egen första känsla). Däremot har det ju varit en energiboost att (mest på skoj) se om man kan trampa bakomvarande så trött så att X kroknat. Har inte hänt än :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resebyrå för tågresor internationellt?! Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp

Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp. Det verkar ju onekligen som att Kalmar är bäst me...