tisdag 2 oktober 2012

Vätternrundan - 2:45...

2 timmar och 45 minuter - ofattbart trist och kul att 21 000 platser är sålda.

Jag rullade på vinst och förlust min första Vätternrunda i somras och hade då som längst cyklat lite drygt 3 mil. Jag cyklade med ett gäng duktiga och trevliga killar som coachade och hade överseende. Jag hängde med bra i 20 mil och sen släppte jag lite på takten tillsammans med en i gänget som fått magstrul. Elva och en halv timme blev det till slut. En tid som jag var mer än nöjd med, jag räknade inte alls säkert med att gå i mål.

Många bröt ju i regnet och det var en ganska missnöjd debatt om dålig upphämtningsservice efter loppet vilket ytterligare förvånar gårdagens utsålt-rekord, sist tog det nästan 6 dygn. Å ena sidan är det fantastiskt kul att cykelintresset verkar vara både på rekordnivå och växande, å andra sidan är det surt som tusan - det innebär att jag och ytterligare tre nyfrälsta cyklister inte kommer till start.

Nåväl hellre att det är ett stort intresse, det finns ju fler roliga lopp. Vi tittar redan på Själland runt, ser ut att vara 30 vackra mil. Dessutom lastar vi cyklarna på öresundståget och är framme nån timme senare, inget dåligt argument. Frågan är bara om det är ett välskött arrangemang. Någon som har erfarenhet från loppet?

Andra tips om lopp tas också emot tacksamt - gärna en bra utmaning (säg +20 mil) och amatörvänligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Resebyrå för tågresor internationellt?! Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp

Tågsemester behöver inte vara bökigt trots att centralens resebyrå i Kalmar har fullt upp. Det verkar ju onekligen som att Kalmar är bäst me...